Udruga za promicanje izvedbenih umjetnosti i kulture ‘Pod galgama’ krajem prošle godine objavila je zbornik razgovora i članaka o Krleži i njegovom odnosu prema Europi (i recipročno) pod naslovom ‘Krležin EU/ropski furiosum’.
Knjiga je ‘začeta’ 2013. godine kada su Bojan Koštić, današnji tajnik udruge “Pod galgama”, i Suzana Marjanić, predavačica s jednom knjigom o Krleži iza sebe, zajedno uređivali rubriku o Krleži u dvotjedniku za kulturu Zarez, koji više ne izlazi. Objavili su deset razgovora (Goran Matović, Ivo Štivičić, Bora Ćosić, Ivan Glišić, Mirjana Stančić uz Vesnu Radaković-Vinchierutti, Silvana Čengić Voljevica, Velimir Visković, Latica Ivanišević, Jevgenij Paščenko i Branko Hećimović) koji su se sada našli u zborniku.
Osim toga, drugi dio knjige sadrži “krležofilne” eseje i članke studenata i studentica koji su uglavnom svi pohađali kolegije o Krleži, a neki su od njih prethodno objavljeni u Zarezu. U drugom dijelu zbornika nalazi se 17 eseja, članaka i fragmenata koji se bave komparativnim analizama Krležinih djela, prikazima, recenzijama i kritičkim osvrtima.
„Možemo reći da se kao crvena nit vodilja navedenim radovima proteže vizura na socijalni angažman Krležine umjetnosti ili kao što je Velimir Visković za Krležino shvaćanje umjetnosti naveo u Krležološkim fragmentima da Krleža ‘odbija ideju o umjetnosti koja bi bila svedena na puko poigravanje književnim formama i konvencijama u larpurlartističkoj socijalnoj izolaciji; prava umjetnost se po Krleži ne odnosi samo na solipsistički dijalog s tradicijom i istraživanje novih formi i umjetničkih prosedea’ (str. 5). Sasvim točno; odnosno, Krležinim riječima iz Antibarbarusa – tendenciozno, ali bez tendenciozne fraze. Ili krležofilno, ali bez fetišizma. Odnosno, u ovom slučaju – s ljubavlju, ali bez ljubavne fraze.“
— iz predgovora „Krležofilni uvodnik bez fetišizma ili o kontekstualizaciji ove knjige“
Promocija knjige trenutno je u pripremi.