Prof. dr. Suzana Marjanić ove će subote u AK galeriji održati predavanje pod nazivom ‘Od mačaka Carolee Schneemann do žohara Catherine Chalmers ili priča o Steveu Bakeru i njegovoj Postmodernoj životinji’. Predavanje počinje u 19 sati.
U kontekstu nedavnih dviju zoo-izložbi – izložbe O životinjama i ljudima, postavljene u Etnografskom muzeju (Zagreb, 22. travnja – 12. studenoga 2017., autorice: Željka Petrović Osmak, Tea Rittig Šiško, Gordana Viljetić) kao i izložbe o likovnoj animalistici – Sve naše životinje. Animalističke teme u hrvatskoj modernoj likovnoj umjetnosti (Zagreb, Moderna galerija, 9. ožujka – 9. svibnja 2017., autorica izložbe: Dajana Vlaisavljević) – predavačica će podsjetiti na teorijske postavke knjige Postmoderna životinja (The Postmodern Animal, 2000.) teoretičara vizualne kulture, određenije animalističke vizualne kulture Stevea Bakera.
Naslov izlaganja slijedi ideju umjetnika, inače i zagovornika prava životinja iz Minnesote koji su jeseni 2000. oformili udruženje Justice for Animals Arts Guild (JAAG), a zahtijevaju sprečavanje okrutnosti i degradiranje živih životinja u suvremenoj likovnoj praksi, detektirajući kako se u spomenutim praksama pod okriljem umjetničke sfere životinje uglavnom rabe kao ideje, a ne kao živa bića. Jedan od njihovih pripadnika je i Steve Baker, kao i aktivistička umjetnica Sue Coe.
Ukratko, bit će to kratka priča o vizualnim životinjama ili kako ih teoretičari/ke prava životinja određuju – neljudi (npr. Joan Dunayer) ili kako ih antropolog i primatolog Craig Stanford označava vrlo jasno – ZNAČAJNI DRUGI (significant others)… Ili kao što to u svojoj umjetnosti demonstrira Catherine Chalmers da i “ponizni” žohar pokazuje da može biti tema tzv. visoke umjetnosti. Dakako, od golemoga kukca Gregora Samse do Chalmersinih žohara…
Suzana Marjanić (r. 1969.) zaposlena je kao znanstvena savjetnica u Institutu za etnologiju i folkloristiku u Zagrebu, gdje ostvaruje interese za teorije mita i rituala, kulturnu animalistiku te izvedbene studije. Objavila je dvije knjige: Glasovi “Davnih dana”: transgresije svjetova u Krležinim zapisima 1914–1921/22. (2005.) i Kronotop hrvatskoga performansa: od Travelera do danas (2014.). S A. Zaradijom Kiš uredila je zbornike radova Kulturni bestijarij (2007.) i Književna životinja. Kulturni bestijarij 2. (2012.), s M. Hameršak Folklorističku čitanku 2010.), s I. Pricom Mitski zbornik (2010.) i s B. Koštićem Krležin EU/ropski furiosum (2016.). Članica je uredništva časopisa Treća: časopis Centra za ženske studije, bivšeg dvotjednika Zarez i časopisa Narodna umjetnost.
Izložbu su sufinancirali Grad Koprivnica i Ministarstvo kulture Republike Hrvatske.