Utorak, 3. rujna 2024.

OSVRT Ženski pogled na nogomet: Zašto je Slaven u krizi i što o tome misli trener Kopić?

Nogometaši Slaven Belupa plasirali su se u četvrtfinale Hrvatskog nogometnog kupa. Iako su pobijedili “moje” Novigrađane u Istri, pobjeda Farmaceuta me naravno razveselila. Nakon 11 kola “pobjedničke suše”, ova je pobjeda dala nadu da koprivnički prvoligaš ima šanse. Ljudi koji me poznaju znaju da nisam nogometni fan, ali Slaven smatram jednim od obilježja Koprivnice i Podravine i tu nemam nikakve dvojbe.

Jutros sam zvala trenera Željka Kopića. Kolega Luka otišao je na kup utakmicu u Split gdje mu igra brat (ponikao je u Slavenovoj školi nogometa, op.a.) pa sam dobila priliku opet malo raditi nogometne teme. Kopić se, kao i uvijek, javio. Ne dvojeći dati izjavu, dao mi je do znanja da je u brigama. Fale bodovi… U ovih nešto više od 20 godina razgovarala sam sa svim Slavenovim trenerima. Bilo ih je svakakvih. Neki su se zadržali dulje, neki kraće. Neki su bili odani lokalpatrioti, neki su se uklopili i korektno odradili svoj dio posla, a neki su bili najsretniji kad bi ispred sebe vidjeli tablu Reka. Kod Kopića sam jutros primijetila stvarnu, iskrenu brigu. Čini mi se da se to ipak ne da hiniti.

Farmaceuti su jučer na travnjaku u prijateljskom mi Novigradu ostvarili cilj – plasirali su se u četvrtfinale Hrvatskog nogometnog kupa. Prikazali su pritom i dobru igru, trener je zadovoljan. Vele da je važno to što je umjesto Alitija, Hebera i Bouadle na teren poslao Burića, Barića i Savića. No, svjestan je Kopić da pobjeda u Kupu ne može kompenzirati nedostatak rezultata u prvenstvu. Stoga nastavlja s pripremama za subotnju utakmicu. Na koprivnički travnjak u goste dolazi Istra:

— U subotu nas čeka izuzetno važna utakmica doma protiv Istre. Vjerujem da će ta pobjeda biti „okidač“ nakon pozitivnog doživljaja iz Kupa, da ćemo u prvenstvenoj utakmici u subotu biti s psihološkog aspekta bolji i da ćemo napraviti sve, ama baš sve da dobijemo tu utakmicu.

— Od igrača tražim da daju maksimum. U prvenstvu trenutno nije dovoljno dobro. Napravili smo predug niz bez pobjede. Sigurno da za to ima puno objektivnih razloga, no volim dati igračima svojevrsni kredit i vremena, ali – treba nam pozitivan rezultat i bodovi.

Snimio Marko Posavec.
Snimio Marko Posavec.

I dok Kopić daje „kredit“ igračima, što je s njegovim kod Uprave kluba? Ne topi li se Kopićev kredit zbog 11 sušnih kola?

— Kao trener uvijek dajem sve od sebe za klub i ekipu. Uprava radi svoje i donosi odluke za koje misli da su najbolje. Tako funkcionira klub. Uprava stoji iza trenera dokle god misli da treba. Na meni je da dam svo svoje znanje i stručnost, da pobudim motivaciju i omogućim igračima da na travnjaku budu pravi. Ja sam u svom poslu maksimalan, a sve drugo nije moja domena.

Kako nisam pretjerani znalac (ne znam zašto sam se sjetila bivšeg sportskog direktora Slavena Šarlije koji mi je davno rekao da sa ženama ne razgovara o nogometu) nameće mi se pitanje zašto Slaven Belupo trenutno ne postiže rezultate. Imamo li slabiju, lošiju ekipu pa je to realno stanje koprivničkog prvoligaškog nogometa ili dečkima trenutno baš ne ide? Evo što mi je rekao Kopić:

— To je tako kad sastavljate ekipu u hodu, kad igrači dolaze sa svih strana… U pripremnom periodu igrate utakmice u kojima testirate igrače i pripremate ih da prvenstvo dočekaju maksimalno spremni. Mi smo to jako dobro odradili i početak sezone nam je bio odličan. No onda su se izdogađale nekakve situacije… Došli su nam igrači koji su prve utakmice u momčadi počeli igrati tek u prvenstvu, a ne u pripremama. Ponovo smo trebali homogenizirati momčad, dovesti svakog igrača u stanje da najbolje funkcionira u momčadi… Kakvo je stvarno stanje pokazala nam je utakmica protiv Lokomotive. Prvo poluvrijeme smo bili odlični, u drugom smo upali u nekakvu crnu rupu. A čini mi se da nam je nedostajalo i malo sreće. Puno je faktora koji utječu na slabe rezultate, no moramo „kopati“ i konačno skupljati bodove.

Željko Kopić. Foto: Marko Posavec
Željko Kopić. Foto: Marko Posavec

Moj mi ženski mozak govori da su nogometni stručnjaci doveli u prvoligašku momčad igrače koji se nisu stigli na vrijeme uklopiti i uigrati. S druge strane se pitam, ako je tako, zašto u tom našem klubu ne igraju dečki iz ovdašnje Škole nogometa. Nakon godina rada, odricanja i treninga u kojima su radili s vrhunskim nogometnim znalcima iz Koprivnice, tako ih je malo stvarno spremno igrati za prvoligašku Slavenovu momčad?! Pa kaj su onda i jedni i drugi radili svo to vrijeme?

A publika, navijači, ljubitelji nogometa? Kopić kaže da ne voli floskule tipa „pozivam navijače…“

— Navijači najbolje znaju prepoznati kad se događaju prave stvari, kad Slaven igra pravi nogomet. To je bio rezultat našeg rada u prošloj sezoni kad su se poistovjetili s cijelom pričom i dali nam veliku podršku. Svjestan sam da se u ovom trenutku navijači nemaju za nešto posebno uhvatiti. Svatko razmišlja svojom glavom, oni će najbolje prepoznati što se u klubu događa i koliko momcima u ovom trenutku treba podrška. Ja sam ovdje napraviti sve da kroz kvalitetan nogomet i kvalitetne rezultate ponovno dovedem navijače na stadion.

A hoće li uspjeti u tome?

— Zato živim, zato radim. Nikad nisam bio od onih koji govore da će biti sve dobro. Ja na tome radim. Pustit ću da vrijeme donese odgovore.

Dio odgovora trebali bismo dobiti već ove subote. Ako ne i prije. A o stanju u klubu danas raspravlja i Uprava. Doznajem da na dnevnom redu nije povjerenje treneru. No u nogometu se to nikad ne zna.