Izložba „Fotografija 19. stoljeća/Obiteljski albumi i fotografije Gabrijele Mikšić“ otvara se u utorak u Galeriji Koprivnica.

– Riječ je o tri albuma i kutiji fotografija koje su u posjed Muzeja grada Koprivnice pribavljene iz ostavštine koprivničke plemkinje Gabrijele Mikšić kao poklon koprivničkog odvjetnik, kolekcionara i filantropa Vladimira Malančeca – rekla je Draženka Jalšić Ernečić, autorica izložbe i voditeljica Zbirke fotografija i fotografskim albuma Muzeja grada Koprivnice.

Dodala je da se izložba sastoji od više od 200 fotografija posjetnica, takozvanih Carte de visite koje su predstavljena u četiri izložbene dvorane Galerije Koprivnica.

Izvor: MGK

– Izložene tematske cjeline prikazuju preglednu povijest fotografije druge polovice 19. stoljeća na prostoru srednje Europe s naglaskom na fotografske ateljee i fotografe Austrije, Češke, Slovačke, Mađarske i Hrvatske, ali i Trsta u čijim je fotografskim ateljeima između 1860. i 1870. nastao veći broj portreta iz obiteljskih albuma. S obzirom na broj fotografija, ateljea i fotografa posebna su tema zagrebački ateljei i prvi zagrebački fotografi Franjo Daniel Pommer, Julije Hühn, Ivan Adalbert Standl, Ferdo Kelemen i grupa fotografa najamnika koja je djelovala u „velikoj fotografičkoj Sali“ Đure Mayera, njegovom zagrebačkom ateljeu u Ilici, fotografskom ateljeu koji je uz one u Pešti i Grazu, bio uređen i opremljen prema najvišim standardima onog vremena – objašnjava Jalšić Ernečić.

Napominje da su u ostavštini koprivničke milostive Gabrijele pl. Mikšić, koju je Muzeju grada Koprivnice u nekoliko navrata između 1948. i 1959. godine poklonio Vladimir Malančec, kao muzejske akvizicije iz 1952. i 1959. godine, sačuvana tri albuma i kutija s većim brojem fotografija druge polovice 19. stoljeća.

Izvor: MGK

– Radi se o fotografijama posjetnicama koje su pripadale obitelji Krieger, Rakovac i Mikšić te njihovim bližim i daljim rođacima, prijateljima i suvremenicima iz društvenog, političkog, javnog i kulturnog života onog vremena. Fotografije posjetnice sakupila je i u tri albuma organizirala Paulina Mikšić, majka Gabrijele Mikšić koja ih je naslijedila i čuvala. Studijski portreti fotografirani su u hrvatskim, austro-ugarskim i srednjoeuropskim ateljeima druge polovice 19. stoljeća te predstavljaju vrijednu građu za izučavanje povijesti fotografije. U kontekstu interpretacije muzejske baštine, fotografije 19. stoljeća možemo izučavati slojevito i kompleksno, kao građu za povijest fotografije, društvenu i kulturnu povijest, ali i povijesnih stilova i razdoblja, načina odijevanja i mode, društvenog života, protokola i komunikacije, odnose među spolovima te percepciju i rodnu ulogu žene. U ovom slučaju primarni naglasak istraživanja stavljen je na izučavanje građe za povijest fotografije, studijski portret i obiteljsku fotografiju, ranu portret fotografiju formata posjetnice, stare povijesne procese, rane fotografske atelje i imena fotografa čiji su radovi zatečeni u fotografskoj ostavštini Gabrijele Mikšić – zaključuje.

Spomenimo da je otvorenje izložbe planirano u 19 sati, a moći će se razgledati do 20. lipnja i to ponedjeljkom od osam do 15 sati, od utorka do petka od 10 do 18 sati te subotom i nedjeljom od 10 do 14 sati.